Sådan får du en god nats søvn

Din hjerne er aktiv, selv når du sover. Din hjerne er aktiv under søvn. Det konsoliderer dine minder og skaber veje til at hente dem. Det kan også skabe forbindelser mellem forskellige tanker. Mangel på søvn kan forårsage uklar tænkning, dårlig hukommelse og lavere indlæringsevner. Her er nogle tips, der hjælper dig med at få en afslappende nats søvn. Disse tips hjælper dig med at få den bedst mulige søvn. Her er nogle tegn på, at du måske har brug for mere søvn.

Så mange som 40 millioner amerikanere lider af søvnløshed, og yderligere 20 millioner rapporterer lejlighedsvis søvnproblemer. Behandlingen for søvnløshed(klik her nu) kan omfatte medicin, adfærdsterapi, streng søvnhygiejne og streng søvnhygiejne. Der er mange typer søvnløshed. Disse er de mest almindelige typer søvnløshed og deres risici. Det er vigtigt at vælge den rigtige behandling til dit barn. Tal med din læge, hvis den behandling, du er blevet anbefalet, ikke virker.

Det ideelle miljø til at sove skal være mørkt, stille og køligt. Undgå lysemitterende gadgets, før du går i seng. Undgå tv om aftenen; det undertrykker søvn og forstyrrer melatonin. At læse en bog eller lytte til en lydbog er et godt alternativ. Baggrundsbelyste telefoner og tablets bør undgås. Disse enheder kan forstyrre din søvn og kan være distraherende. Vælg i stedet e-læsere og lydbøger.

Forskning har vist, at søvnkvalitet kan påvirke kvaliteten af dit liv. Selvom søvn er et væsentligt element i vores helbred, forstår mange mennesker ikke, hvordan det fungerer. Området for søvnvidenskab bruger mange tekniske udtryk. Nogle udtryk er mere præcise end andre. Disse processer studeres grundigt af mennesker på området.

En god nats søvn får dig til at føle dig forfrisket og opmærksom. Du skal have et par natlige opvågninger, og så kan du nemt falde i søvn. Hyppige opvågninger kan forstyrre din naturlige søvnrytme, hvilket gør den mindre effektiv og reducerer din evne til at falde i søvn. Selv efter otte timers søvn kan denne søvnvane få en person til at føle sig træt og groggy. For at få bedre søvn kan du prøve at ændre din tidsplan og vaner, hvis du har problemer med at falde i søvn.

Den homeostatiske trang til at sove skal afbalanceres med det cirkadiske element for at få en god nats søvn. Kroppen sender signaler til døgnrytmeuret for at fortælle det, hvornår det er tid til at sove. Kroppen reagerer på disse signaler ved at sænke kropstemperaturen og øge melatoninniveauet. Derefter går den i dvaletilstand. Det er som om kroppen ved, at den har brug for at få en god nats søvn.

Resten af din krop vil lide, hvis du ikke får nok søvn. Utilstrækkelig søvn kan føre til depression, angst og andre psykiske lidelser. Det svækker også dit immunsystem, hvilket øger risikoen for at udvikle hjertesygdomme, diabetes og slagtilfælde. Dårlig søvn kan også føre til et fald i stofskiftet. En nat uden søvn kan gøre dig til en præ-diabetiker. Dine chancer for at udvikle et alvorligt helbredsproblem øges betydeligt, hvis du ikke får nok hvile.